info
info
Prodejna v Praze 2 je otevřena pouze pro osobní odběry předem objednaného zboží. Pevné zdraví všem!
Dle výrobce...
Dle OS...

Recenze Motorola G 5G Plus: Ideální telefon pro jogíny!

Co byste si koupili za telefon, mít v kapse řekněme plus mínus 10-13 tisíc korun? Do 13 tisíc se vejde pár hodně zajímavých telefonů. iPhone SE 2020, Oneplus Nord, Google Pixel 4a, Mi Note 10, když Xiaomi a bůh dá i Poco F2 a nebo právě Motorola G 5G Plus, která teď dorazila na recenzi. A zatímco vloni byla neskutečná třenice mezi telefony v cenovkách kolem 8 tisíc, letos se to posunulo zhruba o 5 tisíc výš.

Podpora 5G a displej pro filmaře

Univerzální doporučení nikdy a na žádný telefon neexistuje a každopádně je jasné, že u telefonů kolem 10 tisíc prostě budete řešit kompromisy. Třeba rovnou vám řeknu, že Motorola G 5G Plus si dala do názvu tolik géček, abyste jasně pochopili, že podpora 5G je zaručena. Jenže, zatím jen u O2 a zatím jen v Praze na Míráku a na pár místech v Kolíně. Jestli je pro vás přítomnost 5G důležitá, rozhodně je dobré nad Motorolou uvažovat, ale za přítomnost 5G zas oželíte třeba krásné barvy Amoledového displeje, jak je znáte z telefonů Samsung. A u displeje rovnou začnu. Předně už na první pohled je nová Motorola celkem slušná nudle. Není divu, displej 21:9 u moc telefonů nenajdete a jestli rádi koukáte na filmy, jak by v Sony řekli „Tak jak je filmaři zamýšleli“ je to přesně to ideální rozlišení, které potřebujete.

Škoda jen u filmů pouze průměrného mono reproduktoru. Koneckonců, vlastně i toto dnešní video je v poměru stran 21:9, takže jestli zrovna tento poměr stran nemáte, právě vidíte nahoře a dole černé pruhy a dokážete si představit jak takový poměr stran vypadá. Samozřejmě na jednu stranu je ve 21:9 filmový zážitek super, pokud by jej nekazil dvojitý průstřel. Každá aplikace to ovšem řeší jinak. Zatímco YouTube vám klidně zobrazí video i skrz 2 průstřely, Netflix obraz přece jen trochu zmenší a hraní skrz výřezy předních kamer zakáže. Každopádně tady aspoň za mě Motorola zvolila jednu z nejrušivějších forem. Vyjížděcí mechanizmus přední kamery by byla asi nejlepší volba, i na notch se dá zvyknout, ale na dvojitý průstřel jsem si za týden používání prostě nezvykl. A to jsem i pár videí a filmů na Motorole dokoukal.

Dlouhá nudle se ovšem hodí i na další věci, stačí jí otočit o 90 stupňů a hned máte na projíždění instagramu, čtení webu, emailů apod o dost více místa. Kvalitativně je displej hodně fajn, dokonce hodně potěší jeho rychlá obnovovací frekvence 90Hz, což většina telefonů dneska pořád ještě nemá, a mít ještě trochu lepší svítivost na sluníčku a režim Always on, kdy jsou na displeji trvale zobrazeny notifikace, vůbec bych se na něj nezlobil. Škoda jen, že se zapomnělo na notifikační diodu, protože takhle budete holt muset vždycky telefon vzít do ruky. Na druhou stranu, třeba takový Apple to nemá ani u svého nejdražšího telefonu, takže můžete být asi úplně v klidu.

Nevydařená ergonomie

Co mě ovšem vážně vadilo je ergonomie a celé ovládání. Na první pohled je telefon fakt krásný, modul foťáků na zadní straně ani moc nevystupuje, použitý plast budiž, už si tak nějak v podobné cenovce zvykám, ale kvůli zkoseným hranám dozadu mám neustále pocit, že mi telefon někde vyklouzne z ruky. Stačí nasadit ještě přibalené pouzdro a pak vám boční tlačítko s integrovanou a rychlou čtečkou otisků a celý pocit s vyklouznutím se ještě umocní. No a pokud se náhodou rozhodnete zesílit nebo zeslabit zvuk, eventuelně byste náhodou nedejbože chtěli pustit asistenta tlačítkem na opačné straně, musíte šáhnout ještě daleko víc nahoru. Taková trochu mini jóga pro vaše ruce. Namasté.

Skvělá gesta a dlouhá výdrž

Budiž ovšem Motorole k dobru, že jinak je ovládání jedna báseň a jestli jste Motorolu nikdy neměli, rozhodně doporučuju. Je to asi jeden z nejlépe se ovládajících mobilů na trhu s nepřekonatelnými gesty. Chcete pustit foťák, stačí zatřepat telefonem. Svítíte si v noci po tmě cestou na záchod mobilem? Nemusíte hledat žádná tlačítka, lízt do ovládacího centra, pouštět svítilnu atd. Stačí jen 2x zaklepat a už svítíte. Garantuju vám, že na tohle si zvyknete za minutu a jestli budete někdy Motorolu opouštět, budou právě motorolí gesta to, co vám bude nejvíc chybět. Já jsem vlastně za celou dobu používání až na zmíněná tlačítka neměl s ničím jediný problém, všechno běhalo na jedničku, nikde se nic nesekalo.

To je něco, co od telefonu za 10 tisíc už přece jen očekáváte. Co se ovšem už u spousty telefonů očekávat nedá a je to škoda, je výdrž na 1 nabití. To ovšem naštěstí není tento případ. U Motoroly G 5G Plus, když můžete úplně v pohodě hrát hry, brouzdat po webu, kecat s kámošema klidně celý den a možná i 2. Já jsem při běžném používání neměl problém shlédnout na 1 nabití 3 filmy, a ještě celý den fungovat. Takže buďte úplně v pohodě, o víkendu s Motorolou bez nabíječky vydržíte úplně v klidu. A když byste potřebovali náhodou rychle nabít, za půl hodinku dobijete zhruba třetinu baterky zpátky.

Povedené 4 fotoaparáty

Jestli rádi fotíte, na první pohled to podle počtu čoček vypadá, že foťáků je tu až přehršel. Víceméně budete používat hlavně ten klasický hlavní s rozlišením až 48MP dokážete vykouzlit přes den hodně pěkné snímky. Pokud půjdete fotit někam do města, kde chcete, aby se vám toho na fotku vešlo co nejvíc – typicky architektura, určitě využijete druhý objektiv s pořádnou šířkou záběru. No a naopak na focení detailů, kytiček v parku, včeliček a dalších podobných malých tvorů, najdete na téhle Motorole i speciální foťák právě na makro snímky, které i z malinkého čmeláka udělají pořádného macka. Čtvrtá čočka tady není jen tak do počtu, ale poslouží pro milovníky rozostřeného pozadí při portrétní fotografii.

Samozřejmě kvality velkých fotoaparátů nedosahuje, ale pro svůj účel rozhodně postačí. Noční fotografie jsou u Motoroly taky celkem fajn, jen je potřeba na ně využít speciální noční režim, který ovšem funguje pouze na hlavním foťáku. Pak jsou i večerní snímky celkem pěkné a rozhodně se nemusíte je stydět ukázat kamarádům nebo je sdílet na sociální sítě. V tomhle má rozhodně Motorola G 5G Plus navrch třeba proti takovému Samsungu A51. Jestli rádi fotíte předním foťákem selfiečka, stačí se přepnout na jeden z foťáků na přední straně. Jsou tu právě dva přesně kvůli tomu, pokud byste se chtěli vyfotit nejen sami, ale i s přáteli. Pak přepnete na širokoúhlý a teoreticky se vám vejde do záběru celá klabzubova jedenáctka.

U videa dokáže telefon natáčet až v rozlišení 4K a myslím, že vás budou bavit jednak samotné záběry ale i to, jak jsou stabilní. Mě ovšem z celého natáčení a focení nejvíc baví tradičně samotná motorolí aplikace, která jde hodně naproti směrem k jednoduchému ovládání uživatelem a u moc jiných konkurenčních telefonů se nevidí. Je den, fotíte úplně normálně, je večer, aplikace vám doporučí použít noční režim, přiblížíte se k nějakému objektu moc blízko? Telefon vyhodnotí že je potřeba přepnout na noční režim. A tohle je hrozně fajn pro uživatele, kteří na první pohled nevědí který z režimů použít nebo se vůbec ve foťácích neorientují.

Kompromis, nebo jasná volba?

Co říct o Motorole G 5G Plus závěrem? Je to telefon, který se bez problému hodí na každodenní použití. Má 128GB úložiště, vejde se na něj tím pádem dostatek fotek, písniček a filmů a dokáže směle konkurovat většině telefonů v podobné třídě. Když pominu iPhone SE, což je jiný operační systém, nejvíc srovnání asi snese právě s představeným OnePlus Nord a Mi Note 10. Jak Oneplus Nord, tak Mi Note 10 mají kvalitativně lepší displeje co se týká barevného provedení. Motorola zas má displej největší. Xiaomi nemá 90Hz obnovovací frekvenci, ale zase má širší paletu foťáků a rychlejší nabíjení a nemá podporu 5G sítí.

A to je přesně to, o čem jsem mluvil v úvodu. Zkrátka a dobře, vždycky se jedná o nějaký ten kompromis. Pokud ovšem se trefila Motorola přesně do důležitých prvků, které jsem v dnešní recenzi zmínil, rozhodně vyberete Motorolu G 5G Plus a neuděláte špatně. Dostanete skvělý telefon s odpovídajícím poměrem ceny a výkonu, velmi dobrými foťáky a softwarovou nadstavbou, kterou jen tak někdo nemá. A o to jde podle mě především. Být nakonec se svým výběrem spokojení.

Novinky na e-mail...

Další podobné články

HURÁTIP: Poradíme vám jak vybrat telefon do 3000/5000/7000/10000/13000/15000 Kč

Michal Kužel | 20.10.2020

Jaké telefony doporučujeme v TOP5 na podzim a zimu? Na to vám odpoví naše videa uvnitř článku.

Zobrazit celý článek

Recenze Huawei P Smart 2021: Velký displej, 4 foťáky a Freebuds 3i zdarma

Petr Hudec | 19.10.2020

Už je to sakra hodně dlouho, kdy jsem recenzoval nějaký telefon od Huawei, vlastně skoro snad půl roku a tak když jsem z mé hromady věcí, co mi čeká na recenzi šáhnul zrovna na krabici s novým P Smartem, který už v říjnu na sobě nese rok 2021.

Zobrazit celý článek

Recenze Motorola Moto G9 Plus: Má ještě hodně co zlepšovat!

Petr Hudec | 23.09.2020

Nová Motorola G9 Plus by po designové stránce snadno mohla být zaměněna za novinku Note 20 Lite od Samsungu. Stačí se mrknout na soustavu zadních fotoaparátů, které prostě svým podobným rozložením Note 20 připomínají. Koneckonců, vždyť i to laserové ostření tady najdete. Srandičky ale stranou, a ...

Zobrazit celý článek

Recenze Samsung Galaxy S20 FE: Nejlepší letošní Samsung

Petr Hudec | 13.10.2020

Co si budeme povídat, ve vlajkách se Samsungu letošní rok tak úplně moc nevydařil. Procesory Exynos používané v Evropě mají ve vlajkách zhruba o 20% horší výkon a vydrží méně nabité než u těch stejných telefonů prodávaných v USA se Snapdragony. S20 Ultra měla i další problém v podobě hlavního foť...

Zobrazit celý článek

Z našeho obchodu...

webDesign By: BPstyle - Graphic studio